Литература

  • 1. Bogost, I., S. Ferrari and B. Schweizer, 2010. Newsgames. Journalism at Play. The MIT Press.
  • 2. Bogost, I., 2008. The Rhetoric of Video Games. The Ecology of Games: Connecting Youth, Games, and Learning. Edited by Katie Salen. The John D. and Catherine T. MacArthur Foundation Series on Digital Media and Learning. Cambridge, MA: The MIT Press, pp: 117-140.
  • 3. Bogost, I., 2015. Why Gamification is Bullshit?. The Gameful World: Approaches, Issues, Applications, MIT Press, pp: 65-79.
  • 4. Morscheuser B., Werder K., J. Hamari, J. Abe. How to gamify? A method for designing gamification// Proceedings of the 50th Hawaii International Conference on System Sciences. 2017.
  • 5. Sicart, M., 2008. Newsgames: Theory ans Design. 7th International Conference on Entertainment computing. Pittsburgh, PA, Scott M. Stevens, Shirley J. Saldamarco, pp: 27-33.
  • 6. Werbach K. Gamification (Lecture course)// Coursera.com, Wharton University of Pennsylvania, 2012. URL: www.coursera.org/learn/gamification/home/info (дата обращения 29.04.2017).
  • 7. Zichermann, G. and C. Cunningham, 2011. Gamification by Design: Implementing Game Mechanics in Web and Mobile Apps. O'Reilly Media Inc.
  • 8. Бахтин М.М. Эстетика словесного творчества. М., 1979.
  • 9. Берлянд И. Е. Игра как феномен сознания. Алеф, 1992.
  • 10. Гадамер Х.-Г. Истина и метод. М., 1988, с.147.
  • 11. Гроос К. Душевная жизнь ребенка. Киев, 1916.
  • 12. Левада Ю.А. Игровые структуры в системах социального действия// Системные исследования. М., 1984.
  • 13. Пиаже Ж. Речь и мышление ребенка. М.-Л., 1932, с.58-59.
  • 14. Хёйзинга Йохан. Homo ludens. Человек играющий / Сост., предисл. и пер. с нидерл. Д. В. Сильвестрова; Коммент., указатель Д. Э. Харитоновича. СПб.: Изд-во Ивана Лимбаха, 2011. -- 416 с.
  • 15. Шиллер Ф. Собр. соч., т. 6.
  • 16. Штерн В. Психология раннего детства до шестилетнего возраста. Пг., 1922.
  • 17. Эльконин Д.Б. Психология игры. М. 1978
 
< Пред   СОДЕРЖАНИЕ   Загрузить